onsdag 28 januari 2009

Snuskspaghetti ger kortare köer?

Golvdoppad pasta är det senaste, allt enligt GP. Snuskspaghettin kan ha hamnat i Fridas och Johannes skolmatsportioner. Att storköket i Lundby skulle behöva "se över rutinerna" som det brukar heta var kanske inte helt oväntat, med tanke på hur planeringen emellanåt har varit (en gång skulle Fridas avdelning få korv med mos. Moset kom 11.00, korven 11.45. Dagisversionen av förrätt och varmrätt).

Men det här sticker ju ändå ut en aning, kan man väl säga. Jaja, man får se det positivt: Nu kanske köerna till stadsdelens dagis minskar, så att Simon lättare får en plats?

3 kommentarer:

  1. Jag kollade omedelbart kidsens meny: fisk med remouladsås den dagen. Så dom är safe. Tror jag. Fast gudarna vet vad det egentligen är i den såsen, eller den paneringen. Det faktum att halva skolan ligger utslagen i "vinterkräksjuka" skyller man på ett skoldisco i fredags, men jag undrar jag ...

    SvaraRadera
  2. svt.se/vastnytt har hela listan. Fridas dagis fick Spaghetti Golvonese, Johannes klarade sig undan.

    SvaraRadera
  3. Jag tänker: Golvbrunn. Durkslag. Väldigt lika i design och funktion. Hm.

    SvaraRadera