måndag 26 januari 2009

Len som en barnrumpa

Anna och jag i hallen hemma före avfärd mot ödemarken. En hipp sminkös och hennes nya kärlek: en svettig dansbandsmusiker.

Efter att inte ha rakat mig sedan julafton var det dags idag.
Eller ja, jag påbörjade barberingen redan i lördags då jag snidade ut en juste 70-talslook till Marias och Henriks 70-års fest (35+35) ute i Bolåsa strax utanför Mölnlycke. Känns lite konstigt att vara slät igen, just som börjat vänja sig vid att ha en risbuske på hakan.

Hursomhelst, festen var hur lyckad som helst och alla hade satsat ordentligt på utklädnaden. Vi spelade också med coverbandet KAZZ och det blev väl någon sorts succé, även om min hals inte var den bästa för kvällen. Barnen roade sig hos farmor och farfar och det var en skön känsla när vi ringde morgonen därpå och min mamma med stor lättnad konstaterade att Simon sovit hela natten.


Coverbandet Kazz får spela ABBA för en kväll. Från vänster: Richard (Björn), Henrik (Agnetha), Niklas (Annifrid) och Calle (Benny).

Onödigt vetande om skägg

1. Att "Barbarossa" betyder rödskägg är väl känt. Men visste du att "Barbapapa" betyder pappas skägg (barbe á papa) eller spunnet socker på franska? Därav har den kända barnboksfiguren fått sitt namn.

2. Man kan tycka att mitt skägg ser bedrövligt ut. Det är inget mot hur en annan berömd musiker (hmmm ...) , nämligen Chopin, brukade raka sig. Han hade helskägg - i halva ansiktet, närmare bestämt den halva som han vände mot publiken under pianokonserterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar