torsdag 22 januari 2009

Coop tar alla mina pengar

Sitter och gör middagsplaneringen för nästa vecka och både av rent ekonomiska skäl, men också lite för utmaningens skull, försöker jag få till en handlingslista som ska sluta under 1.000 kronor. Trenden går åt rätt håll: För två veckor sedan slutade notan på 1.300 kronor och förra veckan på 1.045.

Problemet är bara att de uppbyggda förråden i frys och skafferi töms i oroväckande snabb takt. Matpriserna har antingen stigit kraftigt de senaste månaderna, eller också handlar vi på fel ställe (Coop Forum Backaplan). Nåväl, jag ger mig ändå ut på en resa till Hisingens hjärta under kvällen. Önska mig lycka till, kära läsare.

P.S.
En kollega till mig försökte i höstas under en månad leva på 1.000 kronor vilket han dokumenterade i en blogg (som du hittar här). Tusen spänn på en månad, alltså. Det är vad det kostar för en trebarnsfamilj att gå upp på morgonen. Kollegan har också jobbat som pokerredaktör. Kanske skulle ta lite tips från honom för att dryga ut inkomsterna lite?
D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar