onsdag 14 januari 2009

The cable guy!

Innan vi flyttade till vårt gamla sletna hus för drygt fem år sedan läste jag böcker, lyssnade på musik, såg på film och hade haft 2:a i slöjd på högstadiet. Jag har aldrig haft något behov av att definiera mig som något, men OK, etiketten "intellektuell" alternativt "ohändig" hade funkat.

Att gå in i huset blev för mig som att gå in i garderoben för Narnia-barnen. In gick en kille som inte visste vad som var fram och bak på en hammare och ut kom en ... hantverkare? Det är i alla fall så jag känner mig efter att ha ägnat gårdagkvällen åt att borra i bjälklag och koppla ihop ett nätverk för den nyinstallerade kabel-tv:n. Tyvärr blev jag också direkt hängande fram Conan O'Brien på TV4+ och somnade sent. Känns som om det inte blir så mycket tid för hantverkande över de kommande veckorna.

För att travestera en av västvärldens största tänkare, Cosmo Kramer: "Niklas gonna be a cable boy!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar