fredag 13 februari 2009

Vi ska alla den vägen vandra

Det var väl bara en tidsfråga, men nu ligger jag här med 38,8 graders feber, hosta och snuva. Min ängel Anna kom hem tidigare från jobbet och tog över ruljansen vid lunchtid.

Roar mig med att gå igenom lite klipp på youtube tillsammans med Johannes och Frida (Galenskaparna och Papphammar - det finns inget som lite hederlig dratta-på-ändan-humor för att liva upp barn i alla åldrar) samt lyssnar på den eminenta poptrion Ben Folds Five och plattan Whatever And Ever Amen från mitten av nittiotalet. Rekommenderas.

Försöker också följa det senaste i bråket om Gömda och Liza Marklund i Aftonbladet och på Monica Antonssons blogg. Det är skönt att se att debattmönstret i infekterade frågor alltid följer samma mönster i Sverige: Konspirationstokar av alla de slag stöttar på båda håll och har på bara några veckor grävt skyttegravar så djupa att Saragassohavet framstår som en grund vattenpöl.

Nä, nu ska jag nog unna mig en Ipren till. Har fått ett litet fint tips idag om nya doseringar från en gammal god vän som jag litar på, för att prata med Peter LeMarcs ord. Det kanske inte blir det tyngsta drogpartyt på Hisingen ikväll, men det kan nog bli spännande ändå.

1 kommentar:

  1. Är du frisk nog att hänga med på TKAW på Lokal i kväll? Det finns säkert en hel del nya oupptäckta baciller på fastlandet som du kan inplantera på Hisingen. 17:30 ungefär.

    SvaraRadera